miercuri, 28 noiembrie 2007

Romglish

Mi se intampla din ce in ce mai des sa aud in jurul meu si sa folosesc la randul meu o limba ciudata pe care parintii mei nu o inteleg decat partial. Este o limba a oamenilor tineri ( 13-20 and something) care simt probabil ca limba romana nu le mai ajunge sau este not enoygh pentru ce au ei de spus. I mean, de cate ori n-ati auzit sau folosite intr-o conversatie live or pe net, in daily life cuvinte sau expresii englezesti? Un raspuns la o intrebare banala de genul “ cum a fost aseara? “ poate arata cam asa: “ Well, a fost bine, fun and everything, un pic boring, plictisitor , dar you know, asa se intampla cand te intalnesti cu oameni pe care nu i-ai mai vazut for a long time, dar cu care ai avut multe in comun at some point in your life. Adica, e bine sa te reintalnesti cu vechii prieteni, dar pana la urma wtf, nu mai aveti nimic sa va spuneti.” Cauzele acestui limbaj pot fi multiple: teribilism ( mai ales la adoloscenti) e cool sa trantesti cuvinte englezesti, arata cat de smart esti, prostie crasa( la adulti in special, adulti care au pretentia ca-s iesiti in lume, plimbati prin oarece tari straine), lipsa de vocabular ( din ce in ce mai multi omanei intra aici); the exposure to English a oamenilor tineri ( 18, 20—up to 30) care lucreaza intr-un English speaking environment si care primesc instructiuni in engleza, le gandesc in roamana si le aplica cum le vine, usually in Romglish.

2 comentarii:

Anonim spunea...

asa, si noi in care categorie ne integram?
io, de exemplu, in functie de mediu si context, vorbesc asa de cand am inceput sa invat si sa vorbesc limba engleza si nu mi se pare cool. nu duc nici lipsa de cuvinte. am sarit un pic de 18-20 si nici proasta nu ma consider.
in schimb, ma distrez, mi se pare amuzant. nu intotdeauna si nu cu oricine, e clar. dar ma distreaza sa vorbesc amestecat. si, pe langa engleza si romana, mai amestec si cuvinte in franceza, spaniola, germana si, mai nou, ebraica.
so, do i escape all categories?

YukiAme spunea...

aha :D
eu ma incadrez la ultima categ. recunosc ( desicu greu asa putea numi scolile english speaking envorinment :)))))))))))