sâmbătă, 14 mai 2011

Tarta de rubarba si capsune


Ingrediente:

~ 4-5 tije de rubarba
~400 g capsune
3 oua
300 g smanatana grasa( am avut cu 30% )
200 g zahar
2 pliculete zahar vanilat
3/4 cana de apa

la aluat am trista si am folossit aluat de foetaj, dar trebuie unul de tarta dulce.

Preparare:

Spalam si cubutim rubarba; spalam capsunele si le taiem in 2. Intr-o tigaie facem un sirop din 100 g zahar si apa; cand s-a topit zaharul adaugam rubarba si usor amestecam si o lasam se fiarba in zahar cateva minute ( stim cand e gata pt ca incepe sa ' se exfolieze'); adaugam capsunele si mai lasam un min pe foc. Luam fructele de pe foc ( sau fructele si legumele, inca nu e calr daca rubarba e fruct sau leguma), le stracuram avand grija sa pastram siropul.

Masuram aluatul dupa forma tavii, o ungem cu ulei si faina ( cuptorul meu arde rau pe fund), punem aluatul de foetaj, punem deasupra niste hartie de copt si pe ea boabe de fasole ( ca sa nu se umfle aluatul) si dam la cuptor foc mic 10 min.

Crema:
Spargem oule si le amestecam cu telul cu zaharul vanilat. Adaugam sropul in care au fiert capsunele si rubarba si amestecam energic pt ca sirpul e cald inca si oule se coaguleaza. Punem pe foc mic ( sau bain marie) si, la fel ca la crema de vanilie, amestecam, amestecam, amestecam pana ne sar capacele si crema se ingroasa ( Nota: tura viitoare pune si un pic de amidon in ea ca ramane cam lichida). O sa aiba ( cel putin a mea a avut) o consistenta de smanatana lichida.
Batem smanatana cu restul de zahar si o adaugam in crema de oua.

Intre timp am scos aluatul de la cuptor si am indeprtata hartia de copt. Punem fructele ( sau again, fructele si legumele), apoi turnam deasupra crema si dam la cutpor foc mediu vreo 35 de min.

inspiratia pt tarta a venit de aici.

Este destul de mult de lucru la tarta asta si in mod sigur reteta poate fi imbunatatita, dar fara exagerare, este cea mai buna tarta pe care am facut-o pana acum . Enjoy :)

Niciun comentariu: