luni, 8 noiembrie 2010

...Sa ucizi o pasare cantatoare

by Harper Lee
orig title: " To Kill a Mockingbird"



E greu sa spui ceva ce nu s-a spus deja despre o carte atat de mare si e greu sa nu te simti coplesit de ea chiar si dupa ce ai terminat-o.
Cartea este singurul roman al scriitoarei Harper Lee, prietenea din copilarie ( si mai tarziu asistent pentru un roman) a lui Truman Capote si a castigat premiul Pulitzer in 1961. Povestea este spusa din perspectiva unei fetite de noua ani: intr-un orasel din Alabama, in anii '30 ai secolului trecut, un negru este acuzat ca a violat o femeie alba. Procesul starneste mare senzatia, mai ales cand avocatul apararii, tatal naratoarei, refuza sa isi indeplineasca rolul doar formal, ci o face cu toata seriozitatea si responsabilitatea constiintei si meseriei sale.
Romanul atinge multe teme precum binele si raul, inegalitatea sociala si a fost considerat de unii critici ca fiind excesiv de moralist. Incadrat ca ' roman gotic sudist' ( casa si personajul Boo Radley), dar si ca Bildungsroman( maturizarea lui Jem si Scout) cartea a starnit numeroase controverse si a riscat sa fie interzisa in unele scoli.

Din punctul meu de vedere este una dintre cele mai bune carti pe care le-am citit vreodata singurul regret fiind ca am asteptat atat de mult pana sa o citesc.

3 comentarii:

brightie spunea...

bre, io tot pun carti pe lista si uit de ele.
tre' sa-mi fac o lista pe bune.
like now.

Anonim spunea...

si eu ma gandeam la asta.un singur lucru ma retine: sa nu ma deprim cand o sa vad ditamai lista :D

yuki spunea...

anonimul eram eu,yuki :))