duminică, 14 noiembrie 2010

Supa crema de dovleac




De Halloween am cuparat un dovleac din piata, adica asta:


Dupa lungi gandeli si razgandeli ce sa fac din el, dupa ce am cerut retete in stanga si-n dreapta si am intrebat cum se conserva, azi dimineata sortii au decis: supa de dovleac sa fie! Si supa de dovealc a fost.


Ingrediente pentru 4 portii:

~ 1 kg pulpa de dovleac decojita
1 l supa de pui ( eu o aveam facuta si pastrata in congelator)
1 ceapa maaare
4 morcovi potriviti
2 radacini de patrunjel mai mici
1 telina mica-mijlocie
2 catei de usturoi
1 cartof maricel
1 lingura seminte de chimen
1 lingurita ulei de masline extra virgin
50 g unt
sare dupa gust

Preparare:

Se curata dovleacul si se taie cubulete.

Se taie marunt telina, morcovii, radacinile de patrunjel si ceapa si se calesc in cele 50 g de unt.
Se adauga dovleacul cubutit, se invarte de doua ori cu lingura in oala apoi se adauga supa de pui. Se completeaza cu ~ 1 l de apa. Se lasa la fiert si dupa primul clocot se pune si cartoful taiat cubulete. Totul se fierbe pana se inmoaie legumele.

Cand legumele au fiert se strecoara supa, iar legumele se paseaza. Se adauga supa cat consideram noi necesar ca vrem sa fie de lichida. ( daca ne ramane supa o pastram in frigider, o sa ne ajute sa reincalzim supa crema a doua zi--daca mai ramane).

Se pune oala iar pe foc si se sareaza supa crema. Stingem focul. Pisam in piulita linugra de seminte de chimen impreuna cu cei 2 catei de usturoi si linguria de ulei de masline si aduagam ce rezulta in supa. Amestecam si servim.


Enjoy :)

N.B : se poate papa si cu smanatana cui ii place; de altfel, retelele pe care le-am vazut contineau fie smanatana fie lapte, dar cum eu nu papa nici-nici, am facut o varianta fara.

Niciun comentariu: