duminică, 13 martie 2011

Nasterea. Istorii traite


volum coordonat de Mihaela Miroiu si Otilia Dragomir

Cand am cumparat cartea ( acum cateva luni bune, cred ca a venit cu noi de la bucuresti in bagajul cu primele carti) ma asteptam la cu totul altceva decat am gasit in ea. Am luat-o pentru ca purta semnatura Mihaelei Miroiu si pentru ca am crezut ca este vorba despre istorii ale nasterilor in comunism.

In fapt, volumul cuprinde 20 de marturii despre graviditate, nastere si primele luni dupa ale unor femei care au nascut in perioade diferite, din 1955 pana in 2009. Doua dintre acestea se petrec in occident( SUA si Spania).

Si acum cateva observatii personale despre carte: este una dintre cele mai feminine scrieri pe care le-am citit vreodata. Desi fiecare poveste este unica, dincolo de experiena comuna in toate, vocea care vorbeste este femeia prin excelenta. Am ras si am plans citind unele relatari. Nu pot sa spun ca m-am indentificat cu autoarele, nu sunt nici mama nici gravida, dar ceea ce am citit este autentic si rupt din sufletul femeiesc asa cum nicio scriere masculina despre femei nu ar putea sa fie vreodata.

Niciun comentariu: