duminică, 5 decembrie 2010

Budinca de gris caramel

din greseala...
seara ne dau gris cu lapte, sa ne fie rau la noapte, c-asa-i viata-n tabara la noooi.




in mod normal pentru budinca asta se caramelizeaza zaharul, se fierbe laptele separat, apoi se adauga grisul si impreuna se trantesc peste zaharul caramel si se dau la cuptor, doar ca eu, grabita fiind, am trantit din greseala laptele la fiert peste zaharul caremelizat :D

Ingrediente pentru 4 portii:

125 g gris
0,5 l lapte
3 oua
5 lg de zahar
1 bat de scortisoara

Se caramelizeaza zaharul cu o lg de lapte. Se toarna laptele si batul de scortisoara peste si se fierbe la foc mic pana se topeste zaharul in lapte ( o sa ne iasa lapte caramel :) ). Scoatem batul de scortisoara. Se toarna grisul in ploaie si amestecam pana se umfla. Atentie, ca la crema de vanilie, trebuie amestecat, amestecat, amestecat, pentru ca se poate arde oricand. Cand grisul s-a umflat luam cratita de pe foc si tot amestecam ca sa-l racorim un pic. Punem ouala batute bine, putin cate putin, atestecand energic. Dupa ca am incorportat bine ouale, dam budinca la cuptor pentru vreo 20 de min, la 180 de grade. Se poate papa asa, sau cu sirop de fructe de padure, sau dulceata, cui ii place foarte foarte dulce.

budinca asta de gris, necaramel, mi-o facea mama cand eram mica, apoi a trecut la dulciuri mai sofisticate si n-a mai facut. Acum vreun an m-a pocnit brusc pofta si i-am cerut reteta. Desi e un dulce simplu, e incredibil de bun, si cum ar spune o prietena draga, i'm buying back my childhood :).

2 comentarii:

claubau spunea...

e super buna reteta asta
eu am incercat si cu fructe uscate inauntru (curmale, caise..) a iesit perfect!

Yuki spunea...

claubau: nu suna rau deloc :)