marți, 26 aprilie 2011

Billy Bathgate


by E.L. Doctorow
(sursa foto)

Pe coperta din spate scrie ca nu mai poti sa lasi cartea din mana, ca te tine lipit de ea pana o termini. Poate asa sa fie, daca ai vreo 12-14 ani. Eu am tras de ea vreo doua saptamani, nu pentru ca ar fi cine stie ce lectura dificila, ci pentru ca m-am plictisit ingrozitor. Billy e un pusti din Bronx care ajunge ' sa se lipeasca' de Schultz Olandezul si banda sa. Foarte istet, ajunge usor sa devina un om de incredere al gangsterului chiar daca la inceput are de infruntata antipatia 'colegilor'. Impuscaturi, crime teribile, femei frumoase, haine cu staif, ceva suspans, final apoteotic, toate sunt in carte.

Filmul, cu Dustin Hoffman in rolul lui Scultz Olandezul si Nicole Kidman ca Drew Preson s-ar putea sa fie mai interesant.
In limba romana au mai fost traduse , tot la Leda, 'Ragtime' ( care mi-a placut mult mai mult) si ' Cartea lui Daniel' despre Ethel si Julius Rosenberg, americanii care au dezvaluit Uniunii Sovietice secrete legate de arme nucleare si care au murit pe scaunul electric.

3 comentarii:

brightie spunea...

testing

dragoş c spunea...

nici mie nu mi-a placut doctorow... labirintul apelor :(

Yuki spunea...

' labirintul apelor' n-am citit, in schimb ' ragtime' chiar mi-a placut si probabil de aici si dezamagirea cu bb.