duminică, 10 aprilie 2011

orez salbatic cu legume si pui cu smantana

Ingrediente Orez salbatic cu legume ( 4 portii ):
zeama rezultata din: 1 piept de pui, o ceapa, un morcov
1 dovlecel mic
2 ardei capia
1 morocv mare
niste telina ( eu am avut una maaare, jumate la orez, jumate la ciorba azi)
1 canuta orez salbatic
1 cutie ciuperci
1 radacina patrunjel


Am spalat si taiat marunt toate legumele si le-am pus la calit in urmatoarea ordine: intai telina, patrunjelul si morocvul, cateva minute; apoi ardeiul si dovlecelul; apoi ciupercile si orezul spalat si lasat la inmuita in apa. ( orezul salbatic fierbe mai greu, ajuta daca il lasati o jumatate de ora in apa); Am amestecat energic de cateva ori apoi am inceput sa adaug din zeama de pui si am lasat focul pe mic. Pui zeama, amesteci, pana o absoarbe orezul si faci asta pana se inmoaie si se umfla. Am dres cu sare si piper si gata. La orez eu stiu de la mama asa: la o masura de orez, 3 de lichid. La cel salbatic e posibil sa trebuiasca 4 de lichid, dar faza cu lasatul la inmuiat ajuta.

enjoy :)

Ingrediente Pui cu smantana (2 portii)

1 piept de pui fiert
200 ml smantana pentru gatit
1 ceapa mica, sau jumatate ceapa mare
1/l lg faina
sare, piper,
ingredient secrete: 1 varf de cutit praf de nucsoara

A fost prima oara cand am gatit ceva " in orb" adica, fara sa gust in timpul prepararii sau dupa, si prima oara cand am pus faina in mancare ( nu-mi place sa pun faina in sosuri). Alex spune ca a iesit foarte bun si nu-mi ramane decat sa-l cred pe cuvant pentru ca eu nu manac asa ceva :D

Preparare: pieptul de pui fiert se prajeste in putin ulei, ca sa-i dea culoare. In uleiul rams se caleste ceapa taiata mic-mic. Se adauga faina si se stinge cu putina apa. Se adauga smantana, se amsteca bine; cand sosul incepe sa se ingroase ( o sa fie foarte repede), adaugam sare, piper si nucsoara. Punem si puiul prajit si mai lasam cateva minute pe foc mic; atentie sa nu se prinda de cratita. Gata, e foarte simplu de facus si se pare ca si foarte gustos. Enjoy :)



Niciun comentariu: